Modernizace již druhé MUV 69.9, probíhala od počátku roku 2016 a v současné době je již tento speciální drážní stroj v provozu pod označením MUV 69.9 s výrobním číslem 370.
Jedná se o dvojče první modernizované MUV 69 prakticky shodné s prvním kusem. Za zmínku stojí osazení kabiny klimatizací Webasto, vyvedení výfuku nad střechu stroje a rovněž speciální úprava původních vysílaček tak, aby obsluha měla možnost přehledného ovládání z obou stanovišť. Co se týká barevného provedení bylo opět vyhověno požadavku vlastníka vozidla a k prví zelené ,,Muvce" tak přibyla ,,Muvka" modrá s vyjímkou žluté přední části v souladu s předpisy.
Ke stručnému popisu modernizace MUV 69, jsme zachovali původní text a to s ohleden na shodu obou strojů dle scválených technických podmínek.
Zásadní změnou prošla kabina stroje, jenž je vyrobena pomocí 3D technologií, kabina je mnohem prostornější, komfortnější a její nespornou výhodou je moderní design a vybavení. Vstup a výstup do kabiny stroje je přemístěn z bočních stěn kabiny do její zadní části, což uspořilo mnoho místa uvnitř kabiny a rovněž podle zkušeností z provozu nabídlo posádce stroje větší komfort při nastupování a vystupování což je vzhledem k pracovnímu určení tohoto stroje velkou výhodou.
MUV 69.9 má zcela novou pohonnou jednotku Deutz s výkonem 125 kW a je vybaven hydrostatickým přenosem výkonu, jenž využívá jednotlivé komponenty od firmy Danfoss Power Solutions. Zcela nově bylo u tohoto stroje použito přímé vazby mezi spalovacím motorem a hydrostatickou soustavou pomocí elektronické řídící jednotky. Díky tomu řešení bylo dosaženo plného využití výkonových parametrů obou systémů a jejich vzájemné komunikace, což se projevilo velmi kultivovaným projevem pojezdu stroje. Velký podíl na tomto výsledku má firma Technotrade s.r.o. především díky pomoci a znalostem Ing. Michala Janíka, jenž celý hydrostatický systém pro tento stroj po technologické stránce připravil.
Zcela nová je i vzduchová soustava stroje. Původně využívané vzduchové komponenty jsou nahrazeny novými moderními součástkami od společnosti Wabco. Díky přímé pomoci a technickému poradenství se nám podařilo ve spolupráci s p. Pavlem Gajdošem tuto část stroje zcela přepracovat a připravit tak, že v budoucnu bude mít provozovatel stroje v případě nutnosti zcela jednoduchý přístup k servisu a případně i náhradním dílům celé vzduchové soustavy.
V zadní části stroje je umístěn hydraulický nakládací jeřáb F80A od společnosti Fassi, dodaný firmou EverLift spol. s r.o. Mimo možnost manipulace s pevnými břemeny je HNJ dovybaven doplňky pro manipulaci se sypkými materiály a výbava může být dále rozšiřována podle požadavků uživatele stroje.
Díky výrobě nového uchycení HNJ, se jeřáb přemístil z nákladního prostoru na záď stroje, což umožnilo prodloužení ložné plochy o 70 cm a lepší rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy stroje.
Modernizovaný MUV 69.9, umožňuje snadné, komfortní ovládání díky použití nových technologií a přehledných řídících prvků. Komponenty stroje jsou vybrány s ohledem na spolehlivost a funkčnost.
Díky zkušenostem a nasazení jejich zaměstnanců se podařilo celou modernizaci zvládnout v krátké době a s minimem vývojových komplikací.